Moselcamino - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Jos en Titia Dauven - WaarBenJij.nu Moselcamino - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Jos en Titia Dauven - WaarBenJij.nu

Moselcamino

Door: Dinsdag 16 mei- Stolzenfells - Alken 20 km.

Blijf op de hoogte en volg Jos en Titia

17 Mei 2017 | Nederland, Dordrecht

Hallo allemaal

We zijn vanmorgen na lekker te hebben ontbeten vroeg vertrokken uit ons hotel in Stolzenfells. Het beloofd een warme dag te worden dus om 8 uur zijn we vertrokken in de richting van Alken.
Het begon slecht want toen we de spoorbrug over moesten steken verloor Jos het boekje met de routebeschrijving. Flink balen natuurlijk maar het stond gelukkig goed aangegeven dus verder op weg.
De 1ste klim stond gelijk voor de boeg. 1000 'm. Omhoog en dan behoorlijk steil, er leek ook geen einde aan te komen. Maar goed drinken, stokken gebruiken en dan kom je vanzelf boven. Ook het uitzicht is prachtig om te zien dus ook dat maakt de klim wat aangenamer.
Burg Stolzenfells is in zicht. Jammer genoeg nog gesloten dus geen stempel. Verder gaat het gelukkig door veel bossen tot we bijna bij Alken zijn. En dan begint de klim naar onder toe over een super smal paadje door de wijnbergen,800 m omlaag. Ook hier weer stokken gebruiken en af en toe genieten van het mooie uitzicht.
In Alken gauw naar ons slaapkamers, frisse douche, even rusten en dan lekker aan de Moezel op een terrasje eten.

Tot morgen